Orffov pristup
Svako dijete reagira na glazbu jer je glazba jedini univerzalni jezik svih ljudi
Orff Schulwerk ili Orffov pristup razvili su njemački skladatelji Carl Orff i Gunild Keetman, a bazira se na kombiniranju glazbe, pokreta, glume i govora u lekcije koje su prilagođene dječjem svijetu igre.
Ovaj pristup pokazao se kao veoma uspješan i provodi se diljem svijeta sa ciljem podučavanja djece u prirodnom i ugodnom okruženju.
Orffova glazbena učionica
Čuveni njemački skladatelj Carl Orff i Gunildom Keetman tokom dvadesetih godina prošlog stoljeća razvili su metodološki pristup u podučavanju djece glazbom a koji se razlikovao od dotadašnjih obrazovnih metoda. Orffov pristup bazira se na “učenju usmjerenom na dijete” koje glazbu tretira kao osnovni sustav poput jezika. Tako, kao što svako dijete može naučiti jezik bez formalne nastave, i svako dijete može naučiti glazbu prilagođenim i prijateljskim edukativnim pristupom.
Orffov pristup daje samo metodološke upute pa je na svakom profesoru da po svom nahođenju kreira glazbeni sat. Zato je veoma važno da se ovom metodom bave školovani glazbenici kako bi na najbolji način implementirali elemente Orffovog pristupa te ostvarili što učinkovitije i uspješnije rezultate.
U glazbenom centru Skala inistiramo na stručnosti i profesionalnosti te su profesori isključivo diplomirani glazbenici. Radionice za bebe i djecu osmislila je i provodi Tamara Petković, diplomirani muzikolog.
NEMA USPOREĐIVANJA NI OCJENJIVANJA
Svako dijete je muzikalno i kreativno na svoj način. Primjenom pedagoške metode koja isključuje tradicionalno vrednovanje ocjenama, potičemo i ohrabrujemo njihov individualni napredak i razvoj. Uz pomoć osnovnog glazbenog znanja i vještina koje će usvojiti na radionicama, djeca će biti u omogućiti da kreativnost iskažu na način koji im najviše odgovara i na instrumentima za koje pokazuju naročitu sklonost. Tako, u grupama se često izdvoje mladi bubnjari ili pjevačice živahnog karaktera, budući pijanisti ili veseli gitarist… Također, djecu koja iskažu iznimnu zainteresiranost za glazbu i određeni instrument, usmjeravamo ka individualiziranoj nastavi i dopunskoj nastavi iz solfeđa i teorije glazbe.